Daří se vám přivést potencionální zákazníky na firemní web? Výborně! O svého klienta ale stále ještě můžete přijít. Jak zamezit tomu, aby se z něj stal pouhý návštěvník webu, který přišel, viděl a odchází? Vyhněte se nejčastějším chybám, které webové stránky obsahují.
1. Pomalé načítání
Pro člověka, který surfuje po internetu, není nic horšího, než když se na obsah nějaké webové stránky tak moc těší, a ona se stále ne a ne načíst. Pokud se váš web nenačítá dostatečně rychle, v 90 % kvůli tomu o svého návštěvníka přijdete. A to je jistě škoda. Ještě ani není na vašem webu – a už je pryč.
Příčin pomalého načítání internetových stránek může být samozřejmě hned celá řada. Jednou z nich je například pomalé internetové připojení na straně čtenáře. A s tím jen těžko něco uděláte. Ale ruku na srdce. Opravdu se vaše stránky dlouho načítají jen vinou zákazníkova pomalého připojení?
Rychlost svého webu si můžete ověřit různými způsoby. Rychlý a bezpečný on-line nástroj poskytuje například Google. Přímo na stránce určené k měření rychlosti webu si po zadání své URL adresy jednoduše vyzkoušíte, jak na tom je s rychlostí právě váš web. A pokud zjistíte, že bídně, pak vám nezbývá než se pokusit o nápravu.
2. Obtížná orientace na webu
Načítají se vaše stránky rychle? Perfektní. První nejčastější chybě na webových stránkách jste se vyhnuli. Potencionálního zákazníka jste dostali na web a zatím jste ho ničím neodradili. Jenže kam teď?
Obsahuje vaše vstupní stránka obrovské množství obrázků, grafických prvků, textu různých barev a velikostí, texty obsahující řadu metafor, vtípků a zábavných historek? Pak nejspíš zaujmete. Ale určitě ne tak, jak jste si představovali.
Pokud máte čtenáře svého webu vést ke konkrétní akci, pak ho nesmíte zahltit informacemi, které nehledá. Držte se starého osvědčeného v jednoduchosti je krása. A vaši zákazníci vám budou trhat ruce.
Podívejte se na svůj web očima zákazníka, který o vás nikdy neslyšel. Nebo už o vás slyšel a nyní hledá konkrétní informaci. A teď si poctivě zodpovězte na následující otázky:
- Dokáže se na vašem webu rychle zorientovat?
- Jsou vaše stránky pojmenovány tak, aby každému bylo na první pohled jasné, co je jejich obsahem?
- Jdete v textu ihned k věci?
- Vidí zákazník na první dobrou u vašich produktů stručné informace a cenu?
- Lze jednoduše dohledat základní kontaktní informace, otevírací dobu a další aktuality, které by vaše zákazníky mohly zajímat?
Smyslem obsahu webu by mělo být přitáhnout zákazníka a přimět ho k akci – k nákupu v e-shopu nebo ke zvednutí telefonu a poptání vaší služby. Tak mu v tom nebraňte zbytečně složitým webem.
Nejste si jistí, jak správně strukturovat svůj web?
Využijte mých služeb. Pomohu vám získat potřebný nadhled, rozlišit důležitost informací a sladit texty a grafiku webu tak, aby byla vaše internetová prezentace pro vaše zákazníky poutavá.
3. Chybějící výzva k akci
Pro někoho možná samozřejmost, pro někoho novinka: Pokud zákazníkovi na svém webu jasně neřeknete, co má udělat, většinou to neudělá.
Váš potencionální zákazník přišel na váš web. Je spokojen s tím, co se na něm dozvěděl. Dokáže si najít vše potřebné. A tak zkrátka zavírá prohlížeč a odchází. Jenže to vy nechcete! Už jste ho skoro měli! Taková promarněná šance!
A teď si představte stejnou situaci v kamenném obchodě. Prodáváte nádherné zboží. Zákazník si ho prohlíží, zdá se, že si vybral. Najednou ale jeho pozornost odvádí upovídané děti nebo telefon, který mu zazvoní. Co uděláte? Jakmile k tomu dostanete příležitost, ihned na něj začnete mluvit. Vrátíte jeho pozornost ke zboží.
Stejné je to i s vaším webem. Pouze s tím rozdílem, že v on-line prostředí nemůžete reagovat na chování zákazníka v přímém přenosu. Vyzvat k akci ho proto musíte ve správný okamžik prostřednictvím správně načasovaných textů. Zapojte do svého obsahu tzv. call to action neboli výzvu k akci. Řekněte jasně zákazníkům, co mají udělat. A dejte jim jasně najevo, proč je to skvělá volba.
Každá stránka vašeho webu by měla vést vaše zákazníky k dalšímu konkrétnímu kroku. Jak na to?
- Přidejte na svůj web tlačítko Kontaktujte nás.
- Vepište do textu Rezervujte si místo na on-line kurzu ještě dnes!
- Připište ke slevové akci: Využijte výhodné nabídky.
- U stránky popisující službu přidejte odkaz s textem Nahlédněte do našich referencí.
Zkrátka, dejte uživatelům jasný a konkrétní návod, co mají udělat. Nejspíš vám to zpočátku bude připadat drzé. Pokud ale své texty správně nastavíte a zaměříte se na základní prodejní metody copywritingu, vaši zákazníci vám to rychle vrátí – v podobě realizovaných objednávek.
4. Nedostatečný responsivní design
Responzivita – často opakovaný, ale při tvorbě, a především při pozdějších úpravách webu také často opomíjený faktor, který ovlivňuje to, jak návštěvníci pohlíží na váš web. K čemu totiž je, že máte perfektně vyladěné texty, obrázky a další grafiku webových stránek při prohlížení na počítači či notebooku, když na váš web stejně většina lidí chodí z mobilu nebo tabletu?
Pokud váš web není responzivní, své návštěvníky si tak akorát naštvete. Nedokážou totiž správně zobrazit obsah webu, zavřít vyskakovací okna nebo kliknout na některý z odkazů. Na vaše stránky proto během chvíle zanevřou a z webu jednoduše odejdou. A už je nikdy neuvidíte.
Nezapomeňte proto dotáhnout dokonalost svého webu do konce a vyladit ho do takové podoby, aby byl dobře čitelný a poutavý i v případě, že si zákazníci stránky prohlíží třeba v době, kdy sedí v čekárně u lékaře nebo zrovna jedou domů městskou hromadnou dopravou.
Kdo jsem
Tvořím obsahové strategie, píšu čtivé texty, ladím grafiku. Jsem copywriterka, UX/UI designerka a webařka v jednom. Pomáhám vám oslovit čtenáře a přeměnit je ve spokojené zákazníky.
S čím vám pomůžu
Webové stránky
Vytvořím pro vás funkční a poutavý web, který vaše zákazníky osloví. O jeho tvorbu se postarám od začátku do konce. A navíc bude skvěle vypadat.
Propagační materiály
Nový poutač, vizitky, letáky? Udělat dobrý dojem nemusí být složité. Vytvořím textový a grafický návrh, zajistím tisk. A vy se můžete věnovat tomu, co vás baví.