Podnikáte ve specifické oblasti a máte pocit, že byste na svém firemním blogu neměli o čem psát? Nebo vám došla témata a vy nevíte, jak ještě své čtenáře zaujmout? Inspirujte se následujícími tipy a dodejte textům na svém firemním blogu novou šťávu.
Obsah článku
Ptejte se jako zákazník
Základním pravidlem každého dobrého článku je, že musí obsahovat informace, které čtenáře zajímají. Není však neobvyklé, že mezi firmou a potencionálními zákazníky vznikne pomyslná propast, kterou není snadné překročit.
Chybí vám inspirace? Naučte se mluvit se svými zákazníky. A získané poznatky si nezapomeňte zapsat. Přemášlejte:
- Na co se vás klienti často ptají?
- Co je zajímá?
- Jak se k vám dostali?
- Jaké problémy obvykle řeší?
Každá z otázek, kterou si vaši zákazníci položí, je skvělé téma pro váš budoucí článek. Proč taky složitě vymýšlet odpovědi na otázky, které vaše klienty ani nenapadnou, když máte možnost jim poskytnout jasnou odpověď na to, po čem přímo prahnou?
Jenže jak se dopátrat toho, o čem vaši (potencionální) zákazníci přemýšlí? Dejte se do řeči se svými stálými klienty v kamenném obchodě nebo při předávání zboží. Využijte komentářů na sociálních sítích, kde se lidé často odvážou a nestydí se říct svůj názor. Nebo se zeptejte kamarádů, jak oni vnímají váš byznys.
Poskytněte trefnou odpověď
Otázky máte. A co dál? Pokuste se ve svém textu podat jasnou odpověď. Vyberte si jedno téma a pusťte se do práce. Je téma složitější? Nebojte se rozdělit odpověď do dvou či více samostatných článků. Vašim cílem je: nenudit, odpovídat jednoduše a zaujmout.
Že vás napadají samá banální témata, o kterých je vám hloupé psát? Výborně. Pak jste na skvělé cestě, jak se přiblížit svým zákazníkům. Právě zodpovězením nejčastějších jednoduchých otázek totiž můžete započít svůj běh s názvem firemní blog.
Hledejte okrajová témata
Firemní blog už máte, ale došla vám témata? Máte pocit, že už jste psali snad o všem, co s vaším podnikáním souvisí? Nebojte se zabrousit i do jiných odvětví. Že máte pocit, že to nijak nesouvisí s vaším byznysem? Omyl. Na váš web nemusí zabrousit jen lidé, kteří hledají přesně vaši profesi. A právě okrajová témata jsou skvělým způsobem, jak zaujmout cílovou skupinu z jiné strany. Vaši zákazníci často netuší, co přesně mají hledat. Podejte jim pomocnou ruku a přitáhněte je na svůj web.
Získejte ucelený návod
Chcete přitáhnout pozornost zákazníků čtivými texty, ale nevíte, jak na to?
Stáhněte si e-book s nejdůležitějšími pravidly pro psaní úspěšných prodejních textů.
Analyzujte výsledky vyhledávání
Skvělým pomocníkem při hledání vhodných témat pro vaše články se mohou stát také samotné vyhledávače. Využijte odborné analýzy klíčových slov, použijte nástroj Návrh klíčových slov nebo třeba jen zabruste do jakéhokoliv vyhledávače a nechte si zapnutý tzv. našeptávač. Jakmile začnete psát frázi, která souvisí s vašimi produkty, našeptávač vám zobrazí nejčastěji vyhledávané fráze. Vyzkoušejte zadat obecnějších fráze typu Jak na…, Co je…, Jak funguje… Získáte tak přehled základních témat, které lidé v daném vyhledávači nejčastěji zajímají.
Obsah je král
Tak už konečně tušíte, o čem psát? Výborně! Tak teď už jen vymyslet trefný název a úderný text a váš článek může začít dokonale plnit svůj účel. Naše tipy, jak na to, najdete v článku 8 věcí, bez kterých vaše články nebudou fungovat.
Kdo jsem
Tvořím obsahové strategie, píšu čtivé texty, ladím grafiku. Jsem copywriterka, UX/UI designerka a webařka v jednom. Pomáhám vám oslovit čtenáře a přeměnit je ve spokojené zákazníky.
S čím vám pomůžu
Webové stránky
Vytvořím pro vás funkční a poutavý web, který vaše zákazníky osloví. O jeho tvorbu se postarám od začátku do konce. A navíc bude skvěle vypadat.
Propagační materiály
Nový poutač, vizitky, letáky? Udělat dobrý dojem nemusí být složité. Vytvořím textový a grafický návrh, zajistím tisk. A vy se můžete věnovat tomu, co vás baví.